Onderhoud of Pech

Heeft u pech? Lees hier wat u in dit geval kunt doen.

    Wat te doen bij pech?

    Bel de BerijdersDesk op (033) 454 95 55. Zij zijn er van 08.00-17.30 uur en daarbuiten wordt u doorgeschakeld naar de alarmcentrale.

    Houd deze informatie bij de hand:

    • De meldcode van de auto (laatste 4 cijfers van het voertuigidentificatienummer);
    • De kilometerstand van uw auto;
    • De naam en plaats van uw Audi-dealer.

    Defect en reparatie

    Moet er iets aan uw Audi gerepareerd worden?  Neem dan contact op met uw Audi-dealer. Defecten aan de auto kunnen technisch van aard zijn of het gevolg zijn van gereden schade. Een technisch defect kan bijvoorbeeld een kapotte brandstofpomp zijn. Het herstellen van dit soort defecten wordt volledig vergoed. Een defect uit schade ontstaat als gevolg van schade, buiten de normale vervanging. Denk daarbij aan een kapotte koplamp, sleutel, antenne, een verloren wieldop of een spiegel. Voor de reparatie van dit soort defecten geldt vaak een eigen bijdrage. Deze eigen bijdrage is natuurlijk nooit hoger dan uw eigen risico. De hoogte van het gekozen eigen risico vindt u terug in uw contract.

    Bel de BerijdersDesk: (033) 454 95 55.

    Kapotte of lekke band

    Een kapotte, versleten of lekke band kunt u gemakkelijk bij uw Audi-dealer laten maken of vervangen. Neem contact op met uw Audi-dealer om een afspraak te maken voor vervanging van uw autoband.

    Uit ervaring weten we dat het rijden met een te lage of te hoge bandenspanning vaak leidt tot vroegtijdige vervanging van de banden. Vroegtijdige vervanging van de banden is niet gedekt en we gaan altijd uit van normale bandslijtage. Een kapot gereden band wordt gezien als een niet verhaalbare schade. Bij niet verhaalbare schades moet een eigen bijdrage betaald worden. Deze is nooit hoger dan het eigen risico. De hoogte van het gekozen eigen risico vindt u terug in uw contract.
    Wij kijken naar het overgebleven profiel op de beschadigde band. Hoe meer profiel de band nog had, hoe meer deze nog waard was en hoe hoger het bedrag dat als eigen risico wordt doorbelast. Wij noemen dat ‘restprofielverrekening’.

    Voorbeeld: Het bandprofiel van uw kapotte of lekke band is 5.0 mm en is niet meer veilig te repareren. De kosten voor een nieuwe band bedragen € 150,-. Een nieuwe band heeft 8 mm profieldikte. Een band is versleten bij 2,5 mm. Een band slijt dus 5,5 mm van nieuw naar oud. Bij u is 5.0 mm gemeten. Het verschil met een versleten band is 2,5 mm, oftewel 45,5%. Daarom zal 45,5% van de kosten voor een nieuwe band worden doorbelast, dus € 68,18.

    Onderhoud en bandenwissel

    Als het tijd is voor onderhoud krijgt u een seintje op het dashboard van uw auto. U kunt dan zelf een afspraak maken met uw Audi-dealer.

    Heeft u bij het afsluiten van uw contract winterbanden aangevinkt? Dan laten we u weten wanneer uw banden klaar staan voor een wissel.

    Sleutel kapot

    Is uw autosleutel kapot (of vermist) dan kan uw Audi-dealer u weer op weg helpen. De kosten verbonden aan een reparatie of vervanging zijn voor uw eigen rekening. Deze kosten verschillen per automodel en/of uitvoering. Uw Audi-dealer kan hier meer over vertellen.

    Vervangend vervoer bij onderhoud of pech

    Voor contracten die zijn afgesloten per 1 februari 2016, geldt standaard een 24-uursregeling. Is het onderhoud of de reparatie binnen 24 uur voltooid en kiest u toch voor vervangend vervoer? Dit is dan voor uw eigen rekening. Duurt het onderhoud langer dan 24 uur? Uw vervangend vervoer wordt dan betaald door ons. Het is wel belangrijk om te onthouden dat u enkel recht heeft op vervangend vervoer wanneer de dealer nog niet klaar is met de reparatie of het onderhoud. Heeft u vóór 1 februari 2016 een contract getekend, dan kunt u in het contract vinden of u recht heeft op vervangend vervoer bij onderhoud.

    Vind uw Audi dealer