Audi Private Lease
Schade gereden, wat nu?
Lees hier alles wat u moet doen als u schade heeft aan uw Audi Private Lease

Schade zonder tegenpartij

Heeft u schade maar kunt u nog doorrijden? Vul dan binnen 48 uur dit schadeformulier in zodat uw schade kan worden opgenomen.

Kunt u niet meer met de auto rijden? Bel dan de BerijdersDesk op (033) 454 95 55.

De BerijdersDesk is bereikbaar tussen 0.800 en 17.30. Buiten kantooruren wordt u doorgeschakeld naar de Alarmcentrale.

Schade met tegenpartij

Heeft u schade maar kunt u nog doorrijden? Vul dan samen met de tegenpartij het blauwe Europese Schadeformulier in en onderteken het formulier (dit formulier is ook in papieren versie aan te vragen bij de BerijdersDesk).

Als u niet meer verder kunt rijden bel dan de BerijdersDesk op (033) 454 95 55. De BerijdersDesk is bereikbaar tussen 8.00 en 17.30. Buiten deze tijden wordt u doorgeschakeld naar de Alarmcentrale.

Het Europees Schadeformulier invullen

Heeft u samen met de tegenpartij de voorzijde van het Europees Schadeformulier ingevuld en ondertekend? Dan kan het formulier naar ons worden verstuurd door het hier te uploaden of door het per post te sturen. Dit kan naar onderstaand adres:

Audi Financial Services
t.a.v. het Schadeteam
Antwoordnummer 7132
3800 TC Amersfoort

Dit gebeurt er na uw schademelding

1. Er wordt per e-mail contact met u opgenomen over de verdere afhandeling van de schade;
2. Als het even kan wordt uw schade hersteld bij uw vertrouwde Audi-dealer. Mocht het nodig zijn, dan sturen wij u door naar een door ons geselecteerd herstelbedrijf.

Alleen in het geval van schade met de tegenpartij:

3. De verzekeringsmaatschappijen stellen een verhaalprocedure op;
4. De kosten worden in eerste instantie door ons betaald. Daarna zijn er twee situaties mogelijk:

  • Is de schade niet te verhalen, dan belasten we de eigen bijdrage aan het schadeherstel door. Dit is maximaal de hoogte van het eigen risico, zoals terug te vinden in uw contract.
  • Is de schade mogelijk wél verhaalbaar, dan belasten we de eerste drie maanden niets aan u door. Mocht na drie maanden de tegenpartij de schuldvraag nog in twijfel trekken, dan zullen wij de eigen bijdrage toch aan u doorbelasten. Lukt het ons alsnog de schade te verhalen op de tegenpartij, dan krijgt u uiteraard de eerder belaste eigen bijdrage aan de kosten terug. Facturatie en terugstorting gebeurt via de gebruikelijke digitale route.

Ruitschade

Een sterretje of barst in uw ruit? Bel de BerijdersDesk op (033) 454 95 55. Zij zijn bereikbaar van 08.00 tot 17.30 uur. Daarbuiten wordt u doorgeschakeld naar de Alarmcentrale.
In veel gevallen kan een sterretje worden gerepareerd door middel van een harsinjectie wanneer het gaat om een schade die kleiner is dan een muntstuk van €2,-. Is een sterretje groter, dan is vaak vervanging van de ruit noodzakelijk. De auto is in professionele handen en wij maken alleen gebruik van originele onderdelen.

De eerste stappen bij ruitschade

Bel de BerijdersDesk op (033) 454 95 55. Zij zijn bereikbaar van 08.00 tot 17.30. Daarbuiten wordt u doorgeschakeld naar de Alarmcentrale.

1. Kies optie 1 en daarna optie 3 in het keuzemenu.
2. Eén van onze medewerkers vertelt u precies wat u nu het beste kunt doen.

Facturatie ruitschade

Als de voorruit in zijn geheel moet worden vervangen dan betaalt u mee tot €65. Herstel door middel van een harsinjectie is kosteloos. Belangrijk is wel dat alleen voorruiten in aanmerking komen voor herstel door middel van een harsinjectie. Dit herstel is afhankelijk van de beschadiging en is dus niet altijd mogelijk. Als Private Lease klant is uw eigen risico bij glasherstel wel standaard verlaagd tot €65.

Voorbeeld: U heeft gekozen voor een eigen risico van €500 en u heeft ruitschade ter waarde van €465. Wij betalen € 400 voor u en belasten € 65 aan u door.

Vervangend vervoer bij schade private leasecontract

Bij diefstal van, pech met of schade aan uw private leaseauto waardoor u niet meer verder kunt rijden, is er vervangend vervoer beschikbaar. Voor contracten afgesloten vanaf 1 februari 2016 is er altijd vervangend vervoer voor u beschikbaar. De kosten hiervan worden niet aan u doorbelast, maar worden betaald door ons. Let op: u heeft alleen recht op vervangend vervoer zolang uw private leaseauto niet beschikbaar is.

Heeft u vóór 1 februari 2016 een contract getekend, dan kunt u in het contract vinden of u recht heeft op vervangend vervoer.